edmtranslation

和訳素人、気まぐれに和訳していきます。

Alexander rybak - Magic 和訳

 

こんにちは、edmtranslationです

今回は、Alexander Rybakさんのmagicという曲を和訳してみました。

Alexander Rybakさんはベラルーシ🇧🇾の首都、ミンスクで生まれました。現在はノルウェーのNesoddenというところに住んでいるらしいです。

代表曲としては、fairytaleやThat's How You Write a Song、into a fantasy といったところでしょうか。ヒックとドラゴン2のサウンドトラック、エンドクレジットに採用されています。

 

https://youtu.be/sOgr0o-h4dE

 

Suddenly the world plays magic  

突然、世界が魔法にかかった  

Everywhere I turn there's magic  

どこを向いても魔法がかかってる  

The troubles on my mind vanished  

悩んでいたことも忘れた  

Cause the girl (the girl), the girl is magic  

彼女は、彼女は魔法だ  

The beating of my heart, it's magic, yeah  

心臓の鼓動は魔法のようだ  

The seagulls on the roof scream magic  

屋根の上のカモメが叫ぶのも魔法  

And if you do not believe me, I'll manage  

あなたが信じられなくても、僕が何とかする。  

Cause she's the air that I breathe  

彼女は僕が吸う空気だから  

Sounds like magic to me  

僕には魔法のように聞こえる

Girl is magic  

彼女は魔法だ  

Nothing but magic, yeah  

魔法でしかない  

I got invited to her world of magic  

彼女の魔法の世界に招待された  

Love so foolish, used to be tragic  

愚かな恋、かつては悲劇的だった  

But not anymore, 'cause the girl is magic  

でも今は違う、彼女は魔法だから  

The girl is simply magic  

彼女はただの魔法  

Every crazy thing she said, magic  

クレイジーな彼女の言葉はすべて魔法  

Now she's riding wild through my head, magic  

僕の頭の中で彼女が暴走している、それも魔法  

 bet she even waters plants with magic  

花に水をあげる、それも魔法  

She'll be magic to the end of days  

彼女は魔法のような日々を送っているだろう

Ripped out of a fairytale  

フェアリーテイルのように

Lying on the floor, sweet magic  

床に寝そべる、甘い魔法だ  

Nothing less, nothing more, it's just magic  

それ以下でもそれ以上でもない、魔法だ  

She got me twenty horse powers of savage  

彼女は僕にすごいパワーをくれた  

'Cause the girl (the girl), the girl is magic  

彼女は、彼女は魔法だ  

My dancing on the street, pure magic  

ストリートで踊る僕は純粋な魔法  

Yeah, even the bruises on my feet, magic  

足の裏のあざも魔法  

Hey, but if you do not believe me, I'll manage  

ねえ、あなたが信じられなくても僕が何とかする  

'Cause she's the air that I breathe  

彼女は僕が吸う空気だから  

It sounds magic to me  

魔法のように聞こえる

Hey, the girl is magic  

彼女は魔法  

Nothing but magic  

魔法でしかない  

Yeah, I got invited to her world of magic  

魔法の世界に招待された  

Love so foolish, used to be tragic  

愚かな恋、かつては悲劇的だった  

But not anymore, 'cause the girl is magic  

でも今は違う、彼女は魔法だから  

Girl is magic  

彼女は魔法だ  

Nothing but magic  

魔法でしかない  

Girl is magic  

彼女は魔法だ  

Nothing but magic  

魔法でしかない  

The beating of my heart, it's magic  

心臓の鼓動も、魔法だ

The seagulls on the roof scream magic  

屋根の上のカモメが叫ぶのも魔法  

And if you do not believe me, I'll manage  

あなたが信じられなくても、僕が何とかする。  

'Cause she's the air that I breathe  

彼女は僕が吸う空気だから  

And that's magic to me  

魔法をくれた  

Hey, girl is magic  

彼女は魔法  

Nothing but magic  

魔法でしかない  

I got invited to her world of magic  

彼女の魔法の世界に招待された  

Love so foolish, used to be tragic  

愚かな恋、かつては悲劇的だった  

But not anymore, 'cause the girl is magic  

でも今は違う、彼女は魔法だから  

Girl is magic  

彼女は魔法だ

Nothing but magic  

魔法でしかない  

I got invited to her world of magic  

彼女の魔法の世界に招待された  

Love so foolish, used to be tragic  

愚かな恋、かつては悲劇的だった  

But not anymore, 'cause the girl is magic  

でも今は違う、彼女は魔法だから  

The girl is simply magic  

彼女はただの魔法

 

Magic

Magic

  • Alexander Rybak
  • ポップ
  • ¥204